معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد با بیان اینکه در آستانه ماه ضیافت الهی و بهار بندگی ضرورت دارد خانه‌های خدا برای حضور مؤمنان آماده و برقرار شوند، گفت: برنامه‌های دهه تکریم و تعظیم مساجد با شعار «مسجد همیشه برقرار» پیش‌بینی و تدارک دیده شده‌اند.

از راه‌اندازی پویش حس خوب تا ترویج درختکاری/ ویژه‌برنامه‌هایی برای مسجد همیشه برقرار

حجت‌الاسلام سیدیاسر موسوی در گفت‌وگو با خبرگزاری شبستان با اشاره به انتخاب شعار «مسجد همیشه برقرار» برای دهه تکریم و تعظیم مساجد، اظهار کرد: با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در زمینه برقراری مساجد و گام‌های ارزشمندی که ارکان مختلف مساجد استان تهران با همکاری نمازگزاران و مسجدی‌ها در تحقق این امر مهم برداشته‌اند، این شعار انتخاب شده است.

وی با اشاره به نام‌گذاری روزهای این دهه بیان کرد: با توجه به اینکه پس از انتخابات، دهه تکریم و تعظیم مساجد آغاز می‌شود، به همین جهت اولین و دومین روز این دهه «مسجـد، محور اتحاد ملی» و «مسجد، جبهه جهاد تبیین» نام‌گذاری شده است، زیرا پس از انتخابات باید همدلی و رفاقت جای رقابت را بگیرد و کسانی که مردم را دعوت به حضور حداکثری در انتخابات کردند، مورد تکریم قرار بگیرند.

وی افزود: به مساجد پیشنهاد شده است متناسب با شعار روزهای این ایام و بر اساس جمعیت و زیست‌بوم هر محله‌ای، برنامه‌هایی را در مساجد تدارک ببینند، به عنوان مثال با توجه به اینکه یکی از روزهای این دهه «مسجد، پایگاه احسان و نیکوکاری» است، مساجد اقدام به توزیع بسته‌های معیشتی و سرکشی از خانواده‌های معلولان و مستضعفان بکنند. با توجه به اینکه در این ایام با روز درختکاری مصادف می‌شویم، عنوان یکی از روزهای این دهه «مسجد و ترویج فرهنگ درختکاری» نام‌گذاری شده است و به مساجد پیشنهاد شده در فضای مسجد یا پیرامون آن با حضور مسئولان شهری و نمازگزاران به یاد و نام شهدا درختی بکارند و بیانات رهبر معظم انقلاب درباره حفاظت از محیط زیست را در مساجد تبیین کنند.

حجت‌الاسلام موسوی ابراز کرد: همچنین پیشنهاد شده مساجد در روز با عنوان «مسجد، کانون همدلی نوجوانان» اقدام به برپایی ایستگاه فرهنگی و اجرای پویش «حس خوب» ویژه دانش‌آموزان، برگزاری مراسم نمادین جشن تکلیف دانش‌آموزی، برگزاری کرسی آزاداندیشی با حضور جوانان با موضوع «آرمان جوانان» و قدردانی از دانش‌آموزان نخبه علمی، فرهنگی، هنری و ورزشی منطقه و محله کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.